Wie we zijn

WIE WE ZIJN

We lossen het persoonlijk op

De ontwikkelingen in het publieke domein volgen elkaar in razendsnel tempo op. Zeker voor lokale overheidsorganisaties brengt dat een grote druk met zich mee. Meer werk met minder mensen en minder budget, drie decentralisaties tegelijkertijd, versterkte noodzaak van regionale samenwerking, om maar een paar ontwikkelingen te noemen.

Dit vraagt van gemeenten, sw-bedrijven en andere organisaties in de (semi)publieke sector een enorme krachtsinspanning. Die kunnen ze alleen realiseren in een innovatieve organisatie met een heldere structuur, een goede interne beheersing en met professionele medewerkers. Adlasz helpt opdrachtgevers bij het bereiken van die situatie. Wij werken samen met u aan inzicht en perspectief, dankzij deskundige, onpartijdige en tijdige advisering en ondersteuning. Onze ervaren en gedreven adviseurs en projectmanagers staan voor u klaar. Liefst met innovatieve en doeltreffende oplossingen die u zelf kunt uitvoeren.

Wij willen de prestaties van onze opdrachtgevers verbeteren via deskundige, onpartijdige en tijdige advisering en ondersteuning tegen redelijke tarieven. Onze integere en gedreven professionals staan klaar voor opdrachtgevers uit de (semi)publieke sector, maar ook voor werkgevers uit de private sector. 

  • ca. 100 opdrachtgevers
  • 98% komt terug
  • 25+ medewerkers
  • 6 structurele partners
Onze mensen

Aad Scheepers is voorzitter van het directieteam en één van de vier partners/oprichters van Adlasz. Hij is sinds 1989 werkzaam in de accountancy- en adviespraktijk, eerst bij Deloitte, sinds 2011 bij Adlasz. Specialisme: veranderingstrajecten in het lokaal bestuur.

Aad Scheepers Lees meer

Roel Korsmit is één van de vier partners/oprichters van Adlasz. Hij is sinds 1991 werkzaam in de accountancy- en adviespraktijk, eerst bij Deloitte, sinds 2011 bij Adlasz. Specialisme: vraagstukken op het gebied van het sociaal domein.

Roel Korsmit Lees meer

Roel van den Bersselaar is één van de vier partners/oprichters van Adlasz. Hij is sinds 1998 werkzaam in de accountancy- en adviespraktijk, eerst bij Deloitte, sinds 2011 bij Adlasz. Specialismen: begeleiding transformaties sociaal domein en veiligheidsregio’s/hulpdiensten.

Roel van den Bersselaar Lees meer

Jaap studeerde aan Tilburg University, waar hij een bachelor en master in Organisatie- & Managementwetenschappen behaalde, gevolgd door een master in Accountancy met een specialisatie in Auditing. Tijdens zijn opleiding vervulde hij verschillende nevenfuncties in besturen en commissies zoals het Social Sciences Career Event, een meerdaags evenement dat universiteitsstudenten en bedrijven bij elkaar brengt met presentaties en workshops. Daarnaast ontwikkelde hij voor zijn thesis, in opdracht van de VTW, een normenkader voor een visie op bestuur en toezicht. Na het afronden van zijn opleiding in de zomer van 2024, begon Jaap fulltime bij Adlasz, waar hij al anderhalf jaar parttime werkzaam was voor verschillende overheidsorganisaties, waaronder de gemeente Tilburg, gemeente Hilversum, de A2-samenwerking en C-Support, een initiatief van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Jaap Braaksma Lees meer

Henne studeerde Bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Daarnaast heeft hij zich breder ontwikkeld op het gebied van Bestuurskunde en Finance. Tijdens zijn studie heeft hij zich vrijwillig ingezet voor diverse organisatieadviesprojecten. Naast dat hij als junior consultant werkzaam is voor Adlasz volgt hij momenteel de master Strategic Management aan de Universiteit van Tilburg.

Henne Hagenaar Lees meer

In 2019 is Luka gestart bij Adlasz. Op dat moment was Luka nog haar opleiding Bestuurskunde & Overheidsmanagement aan het Avans Hogeschool aan het afronden. Tijdens haar opleiding heeft Luka al ervaring opgedaan bij verschillende overheidsorganisaties, zoals de gemeente Helmond en Metropoolregio Eindhoven. Na het afronden van haar studie in 2020 is Luka fulltime gestart voor Adlasz met een opdracht voor de gemeente Tilburg in het sociaal domein.

Luka van Tiggelen Lees meer

Jeroen Mulders werkt sinds juli 2021 als junior-consultant bij Adlasz. Daarvoor behaalde hij de bachelor HBO-Rechten aan de Juridische Hogeschool in Tilburg. Voordat Jeroen bij Adlasz kwam werken heeft hij ruim een jaar in opdracht van de gemeente Tilburg gewerkt in het team dat de Tozo uitvoerde.

Jeroen Mulders Lees meer

Sinds september 2021 werkt Niek als junior-consultant bij Adlasz. Hiervoor behaalde hij zijn bachelor Finance & Control aan de Avans Hogeschool Breda. Na het afronden van zijn stage bij de gemeente Steenbergen, waarbij hij veel in contact kwam met mensen van Adlasz, kreeg Niek de mogelijkheid om fulltime werkzaam te zijn bij Adlasz.

Niek Struijs Lees meer

Rachel de Kort is van 1996 tot en met 2020 actief geweest in de controle- en adviespraktijk, eerst bij Deloitte en daarna bij Baker Tilly. In 2021 heeft zij de overstap gemaakt naar organisatieadvies en interim management bureau Adlasz. Zij is daar werkzaam als manager specialist met de volgende specialismen: audits, rechtmatigheid, procesverbetering, risicomanagement en bedrijfsvoeringvraagstukken sociaal domein en cultuurveranderingstrajecten, waarbij ze veel oog heeft voor de menskant.

Rachel de Kort Lees meer

Na het afronden van de master Economics begon Job aan zijn uitdaging het sociale domein. Tijdens die master ‒ maar ook eerder tijdens zijn bachelor Economie en Bedrijfseconomie en het voltijds-bestuursjaar ‒ deed hij ervaring op met tal van financieel-economische onderwerpen, zowel op micro- als macroniveau. Een scriptie over een oneerlijk thuisvoordeel voor Eredivisieclubs die op kunstgras spelen laat zien hoe breed zijn belangstelling is en dat meer informele interesses hand in hand kunnen gaan met analytische vaardigheden en een professioneel resultaat. Jobs maatschappelijke interesse zien we terug in zijn nevenfunctie aan de universiteit waar hij inmiddels lid is van de raad van advies van de commissie bestuursbeurzen. Voorheen was hij daar verantwoordelijk voor de verdeling van bestuursbeurzen aan studenten die zich vrijwillig inzetten in bestuurlijke functies in het studentenleven.

Job Brouwers Lees meer

Hans werkt sinds 1 mei 2019 als manager/specialist bij Adlasz. Hij heeft veel ervaring op het gebied van financial en management control in de publieke sector. Daarbij vervulde hij diverse advies-en detacheringsopdrachten. Met een ruime ervaring als concerncontroller en hoofd bedrijfsvoering bij een gemeente, een provincie en een waterschap, kwam Hans Claassen ons in mei 2013 versterken. Hij vormt voor veel van onze opdrachtgevers een betrouwbare kracht op het gebied van financiën en control.

Hans Claassen Lees meer

Sinds april 2019 werkt Joeran als junior-consultant bij Adlasz. Hiervoor behaalde hij zowel de bachelor als master Bestuurskunde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, waarvan de laatste cum laude. Tijdens zijn studie vergaarde Joeran brede kennis van de werking van het openbaar bestuur en middels de specialisatie ‘Beleid en Advies’ richtte hij zich specifiek op de beleidsmatige kant van maatschappelijke vraagstukken. Tijdens zijn opleiding onderscheidde hij zich door zijn sterke analytische vaardigheden, creativiteit en hoge mate van zelfstandigheid bij het uitvoeren van onderzoeks- en adviesopdrachten.

Joeran Sinneker Lees meer

Fred volgde de opleiding Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid (AP/PB) in Tilburg en werkte zijn gehele loopbaan als intermediair. Vanaf 2007 deed hij dat specifiek voor opdrachtgevers in de publieke sector, waarbij zijn kennis op het gebied van het ruimtelijke en sociale domein en in het bijzonder bedrijfsvoering de nodige vruchten afwierp. Sinds april 2019 is hij als director/adviseur publieke sector werkzaam bij Adlasz.

Fred Reuser Lees meer

Na het afronden van de Extended Master Organization Studies aan Tilburg University startte Samira in april 2019 als junior consultant bij Adlasz. Tijdens haar opleiding leerde ze kijken naar organisaties vanuit verschillende perspectieven, bijvoorbeeld vanuit zowel een businessmanagement-perspectief als een psychologisch en sociologisch perspectief. Door het schrijven van een masterthesis binnen een geestelijke gezondheidszorgorganisatie was ze verder in staat ervaringen op te doen met verander- en innovatietrajecten in een complexe omgeving.

Samira Veninga Lees meer

Marit Dekkers werkt sinds januari 2018 als junior-consultant bij Adlasz. Daarvoor behaalde ze de bachelor Psychologie en voltooide ze de masterstudies Victimology and Criminal Justice en Strategic Management aan Tilburg University.

Marit Dekkers Lees meer

Nazima heeft 15 jaar werkervaring. Als adviseur, onderzoeker en projectmanager heeft Nazima tal van opdrachten gedaan bij kleine tot grote organisaties. Hierbij heeft zij zich gespecialiseerd in financiële bedrijfsvoering en planning & control binnen de publieke sector.

Nazima Abdoelkadir Lees meer

Tarik studeerde fiscaal recht aan de Universiteit van Tilburg en deed tijdens die studie ervaring op bij een accountantskantoor, een projectontwikkelaar en een bank. Sinds begin 2015 werkt hij als consultant bij Adlasz, voornamelijk aan opdrachten in het sociaal domein.

Tarik Moudrous Lees meer

Sameia Ahmed werkt sinds maart 2015 als officemanager bij Adlasz. Ze functioneert als spin in het web van Adlasz en is een betrouwbare vraagbaak voor de medewerkers en externe relaties.

Sameia Ahmed Lees meer

Lieke werkt sinds september 2014 bij Adlasz als lid van het team Lokaal Bestuur. Haar expertise ligt op het vlak van reorganisaties, projectmanagement en proces- en risicobeheersing. Eerder werkte ze bij Ernst & Young en Rabobank.

Lieke Esseling-Boemaars Lees meer
Wat we doen

Samenwerking en een frisse blik doen wonderen

De markt van het lokaal bestuur en de sociale zekerheid heeft geen geheimen voor ons. We zijn daarin al vele jaren succesvol aan de slag. De specialisten van Adlasz zijn kind aan huis bij gemeenten, sw-bedrijven, veiligheidsregio’s, politiekorpsen, woningcorporaties en andere organisaties in het publieke domein. Ook in de zorg en in het onderwijs zijn we in toenemende mate actief.

Lees meer
Adlasz in beeld

Adlasz is niet alleen werken, onze bedrijfscultuur is meer dan dat

Werken bij Adlasz is niet alleen werken, maar ook samen nieuwe wegen en weidse vergezichten ontdekken. Dat kan inhoudelijk zijn, bijvoorbeeld op onze maandelijkse ‘Adlasz-vrijdag’ als onze adviseurs bijeenkomen om inzichten en ervaringen te delen. Maar ook ons jaarlijkse uitstapje staat vaak in het teken van grenzen verleggen en nieuwe wegen bewandelen.

Werken bij Adlasz

We zijn altijd op zoek naar talent

De ontwikkelingen gaan steeds sneller, zowel in de publieke als in de private sector. Dat is bijna een open deur te noemen, maar je moet dan wel even over de drempel durven te stappen. Want ruime ervaring is belangrijk en mooi, maar al lang niet meer voldoende. Werken als adviseur bij Adlasz betekent soms ook dat je met opdrachtgevers op weg gaat in een gebied zonder geasfalteerde wegen. En dat je snelstromende rivieren moet oversteken zonder comfortabele brug. Spoor zoeken en de weg wijzen, snel ontwikkelingen kunnen doorgronden en de gevolgen doorzien, dat maakt het werken bij Adlasz uitdagend.

Gezocht: (senior) consultants voor de publieke sector

Wij hebben binnen Adlasz op dit moment mogelijkheden voor zowel startende als ervaren adviseurs die samen met ons resultaatgericht en gedreven aan de slag willen gaan om de prestaties van onze opdrachtgevers in de publieke sector te verbeteren en naar een hoger niveau te tillen.


Voor de functie van junior adviseur neem jij het volgende mee:

  • Je hebt net je hbo- of wo-opleiding afgerond, of je zit in het laatste jaar van je studie in de richting van (bedrijfs-)economie, finance, organisatie & management, accountancy of HRM.
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week. Als je nog bezig bent met je opleiding, ben je bij voorkeur minimaal 16 uur per week beschikbaar.
  • Je bent nieuwsgierig, leergierig en durft zelf initiatief te nemen en met ideeën te komen.
  • Je hebt interesse in werken binnen de publieke sector en vindt het leuk om afwisselend bij verschillende opdrachtgevers aan de slag te gaan.

    Voor de functie van senior adviseur zoeken we naar collega’s met:
  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding en minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de publieke sector.
  • Ruime ervaring in (meer dan) één van de volgende thema’s: finance & control, strategie- en beleidsontwikkeling en implementatie, organisatieadvies of bedrijfsvoering.
  • Sterke communicatieve en analytische vaardigheden.
  • Een sterke focus op het leveren van kwaliteit en duurzame oplossingen voor onze klanten.
  • Interesse in het coachen en begeleiden van collega’s en het verzorgen van vakinhoudelijke opleidingen en trainingen.

Wat bieden wij 

Werken bij Adlasz betekent werken in een informele werkomgeving met korte communicatielijnen en een gezellig team waar je jezelf kunt zijn. Samenwerken, kennisdeling en van elkaar leren vinden wij belangrijk. Verder staat het leveren van kwaliteit bij ons voorop; als we iets doen, dan doen we het goed, en daarvoor krijg je bij ons alle ruimte. Daarnaast bieden we een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket met een goed salaris, een zeer goede pensioenregeling, een laptop, iPhone, leaseauto en de mogelijkheid om flexibel te werken.

Interesse

Herken jij jezelf helemaal in één van deze vacatures? Dan ontvangen we graag jouw CV en een korte motivatie. Deze mag je sturen naar info@adlasz.nl, t.a.v. Miriam de Groot. Heb je vragen over de functies of over Adlasz? Bel, WhatsApp of mail dan gerust even met Miriam via 06 – 5700 1341.

Onze merkwaarden

  • Competent
  • Betrouwbaar
  • Eerlijk
  • Up-to-date
  • Leiderschap

Voelt u zich aangesproken door deze vacature? Solliciteer dan direct!

Of wilt u een open sollicitatie sturen? Stuur ons dan een e-mail met uw motivatie en CV.