Nieuws

Webinar 17 november 2020 - Een eerlijke prijs voor arbeid!

28 oktober 2020

Hoe de Participatiewet wel zou kunnen werken.

Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn flexibeler dan we denken. Ze kunnen vanuit de zekerheid van een vaste aanstelling bij de SW-bedrijven, gedetacheerd worden naar de banen waar ze nodig zijn. Dat speelt in op de groeiende behoefte aan flexibilisering van werk en werkgevers betalen hen naar rato van hun capaciteiten. Dat blijkt uit het onderzoek naar Loonwaarde van onderzoeks-en advieskantoor Adlasz financieel ondersteund door Instituut Gak.
Ter afsluiting organiseren Avans Hogeschool en Adlasz op 17 november aanstaande vanuit de studio van First Impressions een webinar over de resultaten van het onderzoek en hoe deze nieuwe inzichten kunnen bijdragen aan een betere werking van de Participatiewet.
 
Op het webinar gaan we in op deze andere vorm van detacheren dan we die kennen van hoger opgeleiden. Ook komt aan de orde hoe deze detacheringsvorm omarmd kan worden bij SW-bedrijven en Sociale Diensten omdat het van hen een andere manier van werken verwacht. Maar het vraagt tegelijk om een andere grondhouding van bedrijven die mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt inzetten, zo blijkt uit het onderzoek.
 
Het lectoraat Sustainable Finance and Accounting van Avans Hogeschool heeft in de afgelopen twee jaar zijn expertise ingebracht bij het onderzoek. Daarnaast hebben 2 studenten onderzoek gedaan naar maatschappelijk rendement bij de Sociale Dienst Drechtsteden.
 
Programma vanuit de studio in Tilburg
14.00 uur Opening
14.10 uur Presentatie resultaten van het onderzoek Loonwaardesturing door Roel Korsmit
15.50 uur Afsluiting
 
Tijdens het rondetafelgesprek is het via de chatfunctie mogelijk om vragen te stellen. Voor meer informatie klik hier.
 
Meld u hier aan.
 
Het onderzoek ‘Naar een detacheringsfaciliteit voor de Participatiewet’ is samengevat in een publicatie (A5-formaat). Het is gratis te bestellen bij Sameia Ahmed van Adlasz: Sameia.Ahmed@adlasz.nl
 
 

We delen graag meer met u

12 oktober 2017

Bent u al op weg naar uw 'Collegeverklaring'?

Op 14 november en 23 november organiseert Adlasz, in samenwerking met Q-Concepts en Stolwijk Kelderman een nieuwe Q-pe Academy. Wij hebben een samenwerkingsverband op het gebied van kennisontwikkeling. Doel is de externe controle en de beheersingsomgeving van de gemeente nader tot elkaar te brengen. Deze bijeenkomst geeft hier een eerste aanzet toe. Hopelijk kunt u onze bijeenkomst met meerdere personen bijwonen.”

Lees meer
16 februari 2017

RiskCongresPublicValues 2017

Het eerste RiskCongresPublicValues zal op donderdag 6 april aanstaande plaatsvinden in het conferentiecentrum New Babylon in Den Haag. RiskComplianceTV zal daarbij ook aanwezig zijn.

Lees meer
9 februari 2017

Adlasz en Stolwijk Kelderman lanceren samen een nieuw concept voor controle gemeentecijfers

Stolwijk Kelderman Accountants Fiscalisten (Doetinchem/Zevenaar/Nijmegen) gaat nauw samenwerken met adviesbureau Adlasz uit Tilburg. Doel is om samen een innovatief en kwalitatief hoogstaand advies- en controletraject te bieden aan gemeenten. Veel gemeenten komen de laatste maanden zonder accountant te zitten, omdat de grotere accountants- en advieskantoren zich terugtrekken uit de publieke sector.

Lees meer
19 mei 2016

Geslaagd jubileumsymposium Adlasz

Sprekers die aan het denken zetten, volop mogelijkheden om mee te praten en een flitsende en humoristische kennisquiz tot besluit. Het jubileumsymposium van Adlasz op donderdag 19 mei mag zeker geslaagd worden genoemd. Informatief, interessant en interactief concludeerden veel deelnemers na afloop. Het antwoord op de kernvraag ‘Op koers in het sociaal domein?’ bleek genuanceerd. We zijn misschien wel op koers, maar er is nog een flinke weg te gaan om de doelstellingen te bereiken.

Lees meer
2 december 2015

Adlasz al bijna vijf jaar actief in sociaal domein en publieke sector

De oprichters/partners van Adlasz delen een gemeenschappelijke voorgeschiedenis: ze werkten alle vier bij een groot accountantskantoor. Maar ze wilden alle vier meer. “We zaten daar erg sterk op controle en beheersing. We verzorgden bij opdrachtgevers externe audits die nog zwaarder waren dan die van externe toezichthouders. Dat leverde veel dossiers en gegevens op, maar je had niet altijd het idee dat het de opdrachtgever verder hielp”, zegt Roel Korsmit. “We wilden veel meer met de opdrachtgever bezig zijn, weten waar zijn behoeften en knelpunten liggen, samen naar oplossingen zoeken. Nu hebben we dat geformuleerd als: samenwerken aan inzicht en perspectief”, vult Aad Scheepers aan. De vier accountants staken de koppen bij elkaar en dat leidde tot de oprichting van Adlasz in maart 2011. Een jong bedrijf dus nog, maar met een schat aan ervaring in de publieke sector en het sociaal domein.

Lees meer
1 december 2015

Ontwikkeling Module 'Zicht op'

Voor gemeenten is de bedrijfsvoering binnen het sociale domein van cruciaal belang. Checkpoint IC ontwikkelde samen met Schulinck de module ‘Zicht op’ voor een snel inzicht in eventuele risico’s.

Lees meer
1 december 2015

Transitie geslaagd, transformatie niet

De ingrijpende decentralisatie van beleidsgebieden als (jeugd)zorg en arbeidsparticipatie, is als transitie geslaagd, maar een echte transformatie is het nog niet.

Lees meer
18 november 2015

Strategische alliantie Adlasz en Vanberkel Professionals

Adlasz heeft een strategische alliantie gesloten met Vanberkel Professionals. We helpen hiermee onze opdrachtgevers in de wereld van lokale overheid en sociale zekerheid nog beter en sneller vooruit.

Lees meer